Program zajęć oparty został na założeniach Dominique Megrier, wg której „teatr jest narzędziem pracy pedagogicznej”. Zajęcia teatralne mają na celu pomóc dziecku w poznaniu samego siebie, swoich możliwości, własnej cielesności, duchowości i uczuciowości, nabycia umiejętności postrzegania siebie w odniesieniu do innych osób, czyli pełnienia określonych ról.
Aby przybliżyć dziecku informacje o złożoności świata, zawiłych strukturach społecznych, powiązaniach człowieka z naturą, współzależności do niej i współodpowiedzialności za nią – wykorzystana została zabawa. Zabawa jest metodą najprostszą i najbliższą dziecku. Wprowadza dziecko w świat teatru, ma na celu przyczynienie się do rozwoju fizycznego i uświadomienia dziecku własnych możliwości fizycznych oraz budowy ciała. Sprzyja rozwojowi intelektualnemu i kulturalnemu. Ułatwia przystosowanie do życia społecznego, relacji międzyludzkich, a także eliminowanie egocentryzmu. Rozwija uczuciowość, wspomaga dojrzewanie i afirmację samego siebie (kształtowanie wrażliwości własnej i innych).
Zabawy to proste doświadczenia, wprawki: gry i ćwiczenia:
- zabawy rozwijające zmysły – wyostrzają i doskonalą umiejętności postrzegania zmysłowego
- zabawy sprzyjające koncentracji – uczą skupienia, refleksu, wzajemnego zaufania
- zabawy rozwijające wyobraźnię – uruchamiają twórcze myślenie
- zabawy ruchowe – rozwijają sprawność fizyczną, ośmielają dzieci, integrują zespół, uczą reguł współżycia i współdziałania w grupie
- zabawy pantomimiczne – rozwijają plastykę ciała, uczą mowy ciała, przedstawiania rożnych stanów emocjonalnych
- zabawy słowne i ze słowem – doskonalą kompetencje językowe dzieci, uczą swobody w wyrażaniu swoich myśli i opinii
Ćwiczenia i gry przygotowane są odpowiednio do wieku i doświadczenia dziecka (następuje stopniowanie ćwiczeń).